NUTRI HORSE Gastro 2,5 kg

Skuteczne rozwiązanie  problemów żołądkowych u koni. Suplement diety  dla źrebiąt i koni dorosłych. Polecany na wrzody żołądka.

Wrzody żołądka – zespól owrzodzenia żołądka u koni (Equine  Gastric Ulcer Syndrom – EGUS) są jedną z tzw. chorób cywilizacyjnych koni. Choroba ta występuje u koni w każdym wieku,  a częstość jej występowania waha się od 25 do 90% populacji! Najczęściej na chorobę wrzodową cierpią konie wyścigowe, ale żadna z grup wiekowych czy ras koni nie jest od niej wolna. Wśród przyczyn powstania choroby wrzodowej należy wymienić przede wszystkim stres, kuracja lekami przeciwzapalnymi, długotrwałe niedojadanie lub skarmianie paszy o zbyt dużym udziale ziarna. Objawy kliniczne owrzodzenia żołądka są często niespecyficzne i polegać mogą na zwiększonej pobudliwości konia, obniżeniu wydajności pracy, zgrzytaniu zębami (zwłaszcza u źrebiąt), nawracających kolkach, biegunce, wyraźnym spadku stanu odżywienia lub pogorszeniem jakości sierści. Jednak u ponad połowy koni dotkniętych chorobą wrzodową żołądka nie zaobserwowano szczególnych oznak klinicznych. Diagnostyka choroby wrzodowej opiera się przede wszystkim o badania endoskopowe.Zasadą leczenia jest zbalansowanie czynników drażniących i czynników łagodzących śluzówkę przewodu pokarmowego
Jako leki używane są antagoniści receptora H2 (histaminblokery), inhibitory pompy protonowej, leki zobojętniające sok żołądkowy, preparaty chroniące śluzówkę żołądka i syntetyczne prostaglandyny. Wśród preparatów ochronnych należy wymienić NutriHorse Gastro, w skład którego wchodzi dekstroza, skrobia kukurydziana, chlorek sodu, węglan sodu, drożdże browarniane, serwatka w proszku, laktoza i kwas cytrynowy.

Analiza gwarantowana:
Białka – 2 %,
Tłuszcz 0,5 %,
Popiół 16,1 %,
wapń 0,03 %,
Fosfor 0,35 %,
Witamina A 250 000 j.m.,
Witamina D3 2 500 j.m.,
Witamina E 1 125 mg,
witamina C 1 500 mg,
Enterococcus faecium (NCIMB 10415) 6,3 x 109 FCU.

UWAGA WAŻNE !
Dawkę dzienną rozdzielić co najmniej na dwie części i podawać zmieszaną z karmą, w przypadkach odmowy przyjmowania karmy przygotować roztwór poprzez wymieszanie 50g w 0,5 litra ciepłej (40 stopni C) wody.

Sposób dawkowania:

Dawka dzienna                               Koń o wadze   Na każdego konia